Egy városban versenyezni egészen más érzés, mint egy csendes erdőben. Idén a budapestiek is könnyen átélhetik azt, ami a kőszegieknek már kétszer is kijutott, macskaköves szűk utcákon csapatni egy óváros szívében.

A kőszegi versenyen kikapcsolódási célból vettem részt tavaly legjobb bringás cimborámmal, aki kéztörés miatt a nézők seregét erősítette családjával. Az esemény hangulata azonban őket is magával ragadta, így amíg mi a középmezőny végén vért izzadva versenyeztünk egy alföldi öregasszony tempójában a kőszegi vár körül, ő már telefont ragadva elkezdte szervezni az idei szentendrei versenyt.

Klubja, a Hegyimazsolák SE és a Szentendrei Önkormányzat partnernek bizonyultak a kezdeményezésben, és már meg is született a kiírás a május 7-i Citicrossra. A cikk alján is látható videó a pályabejáráson készült, nem meglepő, hogy az elvárás egy jó műszaki állapotban levő mountain bike jellegű kerékpár. A rugózás mindenképpen előny, egy óra a macskakövön kemény kihívás lesz teleszkóp nélküli paripán. A verseny ugyanis egy óra és egy kör, ami kevesebb, mint egy maraton, de több, mint amennyit edzés nélkül teljesíteni lehet, a sík terepet szinte egyáltalán nem tartalmazó pályán. A szintkülönbség mégsem lesz óriási, az elsőnek nagyjából 10-11 kör, azaz 400-450 méter, mindez 17-19 km alatt.

Az igazi élményt egy ilyen versenyen azonban nem csak a táv teljesítése jelenti, hanem a szokottnál sokkal nagyobb és közvetlenebb szurkolósereg, a változatos környezet és a folyamatos koncentráció, küzdelem a helyezésekért. A véres csatát hagyjuk meg az élmezőnynek, de pohos öregemberként is biztosíthatok mindenkit, hogy a versenyláz egy ilyen környezetben sokszorosa az erdőben tapasztalthoz képest.

A nevezés előzetesen mindössze 2000 forint, ez igazán nem tűnik soknak 2011-ben, és a helyszín tömegközlekedéssel is megközelíthető. Én már az első napon átutaltam az összeget, így a legjobb helyek egyikét csíptem meg, de állójegyek, és a szélső székek még vannak szabadon! (a rajtoltatás természetesen nem a nevezések sorrendjében történik, hanem várhatóan több csoportban vagy lassúrajttal.) Nem ez lesz az év legkeményebb versenye (a Transz Hungária nehezebbnek tűnik), de garantáltan az egyik legemlékezetesebb! Íme a videó: