Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Idegesítően béna kerékpártolvaj



Azt hiszem nem kell túlmagyarázni, mennyire szeretjük a kerékpártolvajokat - pontosabban bárkit, aki másoknak képes az értékeit ellopni. A tolvajlásban, legyen szó autóról, kerékpárról vagy más értékcikkről, a legbosszantóbb az, hogy sokkal nagyobb kárt okoz a tulajdonosnak, mint amekkora nyeresége származik belőle. Hozhatnám a hétvégi kisházamat példának, aminek felfeszítették az ajtaját, elloptak kb 5 méter vezetéket, és okoztak 100.000 ft feletti kárt - pár tíz forint bevételért. Ez jutott eszembe a lenti videó kapcsán is, azzal a különbséggel, hogy a börtöntöltelék fiatalember még csak el sem tudta lopni a kinézett kerékpárt majd alkatrészt... Másrészt érdekes a videó készítőjének is lelkivilága, aki láthatóan nem igyekezett elrettenteni a balfácán tolvajt a károkozástól. Nehéz eldönteni, melyik a szánalmasabb emberfajta...Mindenesetre vigyázzatok az értekeitekre, ilyen emberek körülöttünk is élősködnek - rajtunk.

 

New York City's Most Untalented Bike Thief from ANIMALnewyork.com on Vimeo.

Tovább
1

Kerékpár feltűnési viszketegségben szenvedőknek



A két legfeltűnőbb bringatípus a csopperekre hajazó cruiser, és a magasbringa, ahol a kerékpáros a kocsik felett ülve halad. Praktikussága mindkettőnek erősen csorbát szenved a forma oltárán, de szerencsére azoknak is van megoldás, akiknek önmagában egyik vagy másik kommersz lenne. A magas-csopper bringa. Voila:

Tovább
0

Lenyűgöző fejlődés a downhillben



A downhillezés a legtöbb országútis, vagy monti maratonos kerékpárosnak sci-fi kategória, olyan szint, amit meg sem próbálunk megközelíteni. Ez persze érthető, elég megnézni Danny Hart ámokfutását videón, még gyalog sem szívesen...

Nem volt azonban mindig ennyire extrém a downhill, az elmúlt hetekben több  - mai szemmel különösen - érdekes vidóra bukkantam, ami az elmúlt évek fejlődését tökéletesen mutatja. Hogyan jutottunk el a merevfarútól a motorokat megszégyenítő gépekig?

Ez 1992-ben egy különösen nehéz pálya volt a sár miatt:

 

Pár évvel később, a 96-os pálya már egy mai amatőrnek komoly gondot okozna:

 

 

2000-ben meg már egy egészen más világ van, komoly gépek, komoly tempó, már nézőként is szörnyülködhetünk csak:

 

Tovább
0

Elhagyott vasúti sinek helyett új ütőér a városnak



Minneapolis, Egyesült Államok: egy kerékpáros mintaváros. Kitartó várospolitikai munkával az elhagyott belvárost feltámasztották, a romos vasúti sinek helyett emberek ezrei kerékpároznak a város szívében, egy élhetőbb, egészségesebb társadalmat alakítva. Nézd meg a filmet, és találd meg a kulcsot, mi hiányzik Budapesten: a folyó, az elhagyott vasúti sínek, a kerékpározó emberek, vagy az elkötelezett politikusok és civilek?

Minneapolis' Midtown Greenway: Good for Biz, Good for Bikes. from Streetfilms on Vimeo.

 

Tovább
0

15+1 ok, hogy miért ne kerékpározz a városban!



A városban történő kerékpározás komoly problémákat okoz, íme egy lista Horvátországból, hogy miért ne tekerj ott. Szinte minden szava igaz hazánkra is:

1. Az évszaktől függőn, a célodhoz lihegve, izzadtan, leégve, összefagyva, sárosan vagy vizesen érkezel majd meg.

2. Üldözni fognak a kutyák, macskák, medvék és persze a rendőrök.

3. Csurom víz leszel az esőben. Gyakran.

esőben kerékpározol?

4. Defektet fogsz kapni. Szinte mindig.

5. Le fogsz esni a bringáról. A sínek közé, gödrökbe, lyukakba és bokrokba. Jobb esetben.

6. A feneked fájni fog a bringázástól az első hónapban. Utána pedig még jobban.

7. Híres emberek valójában nem kerékpároznak. Ez csak egy mítosz.

8. A sisak biztonságban őrzi a fejed, de tönkreteszi a frizurád.

9. Előbb vagy utóbb, de a bringád el fogják lopni, függetlenül a három zártól, kamerától, és a bele vezetett áramtól.

10. A kerék ki fog esni a villából, a küllő a kerékből, és a kezedbe marad a kormány vagy fékkar.

11. A szél leveri a sapkád, kalapod, sisakod, pont egy busz kerekei alá.

12. Bogarak mennek majd a szemedbe, a szádba, és galambok, kutyák a küllőid közé.

13. Az Iphone-d beázik, és ha mégsem, akkor leejted.

14. Első fékkel kell majd fékezned.

15. A bringán kívül kell venned pimpát, zárakat, világítást, elemet, foltokat, belsőket, táskákat, sisakot, kesztyűt, szemüveget, spéci cipőt, fényvisszaverő mellényt, multiszerszámot, kigyó ellenmérget, elsősegélycsomagot, kötélidegzetet, türelmet és még nagyjából mégegyszer ennyi apróságot.

+1. Ha nem kerékpározol, több hely lesz nekünk. És az autósoknak.

de legyél végre nagyfiú/nagylány, és ne hagyd, hogy lebeszéljenek a szabadságról. Kerékpározz te is velünk minden nap. Megéri!

Tovább
5

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.